11 januari 2015

10 minuters intervaller

Ja jag funderade ut att jag skulle köra 10 min uppvärmning sedan en låg tia(under 220 watt var målbilden) å sedan på det en hög tia (över 250 var målbilden). Det var alltså 4 låga och 4 höga tior sedan nedvärmning. Körde tiorna på samma växel allihopa 53/15. Undras om det inte är det som är steady/state träning? 90-95% av min ftp vilket på trainern är mellan 270-285 watt!

Mina höga tior
Ligger som synes helt rätt i mina intervaller enligt Carmichaels beskrivning av en steady state interval enda är att jag låg liite högt i kadens man ska ligga runt 90-95 men okej det duger. Det var rätt jobbigt med tanke på att mina ben inte direkt sprudlade av lust att köra på.

Steady state

Skramlade ihop 93,9 i TSS! Så med andra ord rätt okej träning för att vara avslutningspasset efter 2 veckors hård träning. Nu en återhämtningsvecka mitt i köldknäppen ja enligt klart.se rätt så kallt denna vecka! Vad passar väl bättre då än att ha en easy peacy vecka va?
Man kunde tajmat det sämre måste jag säga...  Men nää nu vill jag snart ha sommar med sol å värme less på regn, is, halka, snö och kyla för att inte tala om vinter- jacka, bibs, underställ, cykelskor, sockar, handskar, hjälmmössa och värmeväxlare. Jag menar bara tiden det tar att klä på sig för att ta sig ut å hoja det är inte kul... Då är faktiskt trainer träningen i garaget rätt så enkel kortärmat å sommar bibs å så kör vi!
Nää vintern är verkligen inte min favorit bland årstider.



I och med det är veckans träning till ända och totalen vart


Notering de två passen längst ned med den gråa gubben är roddmaskin.
Cykelpassen vart enligt följande,
mtb: 71,39 km och 3:34:02
trainer: 337,21 km och 8:25:17


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar