19 januari 2015

Jobbpendling hem

Å det var -11 grader och någon vind för det vart kallt om skallen trots hjälmmössan och tejpningen av lufthålen i hjälmen. Så det var nästa brain freeze innan jag var hemma efter 12,6 km:s jobbpendling!


Jobbpendling hem
Struntade i att göra någon fler gymövning det kändes som att jag var klar med det i morse vet ni vad. Istället valde jag att köra hela jobbpendlar-sträckningen hem. Det fick kompensera den uteblivna styrketräningen. Mmm något kallare då, men det ska ju bli ännu kallare till imorgon å då blire trainern vad det gäller ren träning. Jag är nöjd ändå att jag fick ihop så pass bra utomhus idag inte illa. Det finns de som har det värre menar jag till exempel han som gett sig på att slå ett rekord som kom till 1939!!! Tommy Godwin cyklade då från 1 januari i exakt ett helt år varje dag dvs 365 dagar och kom upp i 75 000 miles!!! Detta ska nu en annan galen britt försöka sig på att slå nämligen Steve Abraham!!! Han startade den 1 januari i år å ska också hoja varenda dag i ett år dvs 365 dagar!?!?!
Detta blir i runda slängar 33 mil/dag det!!! Så det finns faktiskt de som har det värre... :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar