19 januari 2015

Jobbpendling + styrketräning

Trots -10 grader så valde jag att jobbpendla dvs ett träningspass till jobbet. Å det gick alldeles utmärkt! Jag har löst vinterjacks problemet på så vis att jag först drar på mig skyddströjan med padding i armbågar och axlar. Den är grymt vindtät dessutom. På det sätter jag på mig vinterjackan den med trasigt blixtlås ni vet :-( Å så utanpå det höst-/vårjackan! Å kan man tro, frös inte en enda meter av passet i morse. Funka skitbra. Värmeväxlaren var pricken över i:et faktiskt hade inte velat andas in kalluften som var i morse... På det 30 minuter i gymmet på jobbet så var dagens styrketräning nästa avklarad några övningar till bara i eftermiddag innan cykelpasset hem... Men oddsen för att man cyklar imorgon lär vara hööga för det är utlovat massor med minusgrader närmare - 22. För egen del pendlarhojen eller bussen i så fall ingen träning alltså!

Jobbpendling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar