27 januari 2015

Jobbpendling hem långa rundan hem via Avan-Selet

Ja jag ville ha backträning som det stod i planeringen så jag körde lite längre än vanligt första gången över isen till Avan vidare mot Selet innan vändning någonstans vid Ava-Råberget strax innan Selet. Men nog blev det kanske i längsta laget med den vind och kyla som var på hemvägen från vändet noterade för övrigt -15 sista 2,5 km hem på Garmin klockan.Kalla vindar var det men den nya jackan höll ute dessa bra det vart dock kallt i ansiktet och bibsen orkade inte riktigt att hålla ute kylan så det bet på rätt ordentligt!
Men nu hade jag bestämt mig för att köra längre så det så! Nu efter en varm skön dusch så säger jag kolla vindarna nästa gång... En till grej inledningsvis frös jag ordentligt om fingrarna men det var tills kroppen kommit igång och då vart även fingrarna varma men nog hade det varit smart med ett par torra vinterhandskar till i ryggan ska ta med ett extra par nästa gång. Nä värst var nog mot låren/skrevet som vart rätt nedkylt i och med att bibsen sista 20-30 minuterna inte kunde stå emot kall vinden tror att svetten blötte dem så att de släppte igenom kylan. Det började bränna i huden så jag slog av på farten för att försöka få något mindre vind mot mig å det fungerade faktiskt. Ett par extra underställsbyxor med i ryggan för att få ett till lager på ben/lår. Men trots allt ett bra pass 23,1 km/h i snitt å det trots att jag var å klättrade i Seletbackarna!!!
Nöjd med själva träningen men frusen blir sammanfattningen.

Jobbpendling hem långa rundan via Avan-Selet
206 watt(2,35 w/kg) och 133(78%) BPM i snittpuls samt 153(90%) BPM i maxpuls! Ett kallt och hårt pass idag...

Update!
Som ni kanske sett högst upp till höger på min blogg så har vi har fått en träningstid i Arcushallen i början på mars månad efter mitt arga mail till bokningen igår där jag klagade på de få tider vi fått!
Så troligen sista bancyklingen i vinter inne i Arcushallen går av stapeln fredagen den 6 mars mellan klockan 20.45 - 23.00!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar