27 januari 2015

Jobbpendling

Ajj! Gårdagens tunga styrketräning var en av de tyngre i vinter. Jotack! Det kände jag av i går kväll mitt ryggslut något bättre nu på morgonen faktiskt. Smaskade på i 22.7 km/h i snitt över 12,9 km. Ett snitt på 201 watt(enl Strava) pulsen 136(80%) i snitt och 156(92%) i maxpuls kadens på 75 RPM! Men så var siktet att bitvis köra tuuungt dvs låg kadens. Tyckte jag lyckades med det också trots rätt hög snittfart med tanke på att snitt temperaturen var runt -11grader! -9 när jag startade och -14 vid ambulansingången! Nya vinterjackans jungfrufärd och den var behaglig trots att det var -14 grader som kallast! Jag kan konstatera att jackan är större än den förra vilket är bra den är vindtät framtill på hela bålen samt armarna sedan är det mer bara cykeljacka baktill. Betyg so far, godkänt!

Jobbpendling

Jobbpendlingen hem lär bli lite varmare som prognosen ser ut men sen... Imorgon nytt snöfall dock inte lika mycket som igår... Hoppas klart.se har rätt i detta fall... Jag hoppas kunna köra vidare hela veckan på jobbpendlingen med tillägg för vissa trainerpass där det är intervall träning i planeringen.
Som imorgon då jag ska köra Cruise intervals de går inte att köra på mtb:n tycker jag. Får bli trainern till det passet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar