14 januari 2015

Huvaligen va snö det kommit!

Inte en chans att köra nått utomhuspass idag inte... Bara att via halvt om halvt igensnöade cykel- och gångvägar försöka sladda sig hem så gott det gick. Svettig blev man å varm. Perfekt uppvärmning inför ett 40 km:s tt på trainern! Förkylningen jag trodde var på väg kom aldrig tack o lov!

Jobbpendling hem
Å som det inte var nog så pajade nog mitt blixtlås i vinterjackan och en lins i de gamla cykelglasögonen var borta nu när jag skulle ta på mig glajorna för att cykla hem från jobbet!!! Måste ha tappat dem när jag tog av mig hjälmen för då hängde de med och det var i morse utanför ambulansen. Inte en chans att hitta en rökfärgad lins inte i snön som kommit sedan i morse :-(
Jackan ja då blixtlåset trasigt, ridå!!!  :-(
Bara att återgå till min andra cykeljacka den från Luleå CK men den är inte i närheten att vara så varm som den nu trasiga jackan. Så en olycka kommer sällan ensam...
Det positiva idag var 40 km tt som inte gick av för hackor på trainern det passet gick suveränt eller till och med bättre än så formidabelt! Jag var ju varm så ombyte till kortärmat å bibs och så igång direkt! Så ont det gjorde i benen alla 40 km:arna. Riktigt smärtade i låren när jag låg i tempobågen och paceade mig så gott det gick strax under 300 watt inledningsvis sedan som synes mer å mer öppna spjäll. Men som sagt det gjorde riktigt ont i framsida lår hela tiden. Jag genomförde tt:t på följande vis. Första 20 minuterna på 53/14 därefter 53/13 nästa tjuga för att efter 40 minuter växla ned till 53/12 å ösa på resterande tid upp till 40 km körda! Tufft som bara den!
Målbilden var att klara mig under 56 minuter men det gick bättre än så faktiskt!


40 km tt
40 km tt på 54:39 307 watt(3,47 w/kg), 140(82%) BPM i snittpuls och 158(93%) BPM på maxpuls kadensen på 90 RPM! Det är om jag har rätt mitt näst snabbaste 4k tt!

40km TT
Så här gick miltiderna. Inte illa gubbe inte illa alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar