22 januari 2015

Gymmet på jobbet och Amstel Gold 2010 på trainern hemma

Å dagens styrketräning avklarad! Trött som en bäver var jag i morse när frugan väckte mig. "Väcker du mig en gång till så stiger jag inte upp" försökte jag med men det hjälpte inte ;-)
Frukost, pendlarcykel till jobbet byta om till gymkläder sedan körde jag igenom 45 minuters passet och blev så svettig som man kan bli när man eventuellt tar i. Förkylningen då? Njaee inte värre än i går snarare något bättre tror inte det blir värre än så här, troligen mina bihålor som spökar. Men jag nös så mycket igår att jag började tro på förkylning. Men det verkar som jag klarar mig undan den kan man tänka sig ehh eller ta i trä kanske man ska säga.

Styrketräning
Å snart februari månad dessutom vad händer då? Ja förutom att månaden bara är 28 dagar så äre den månad då min nya hoj ska anlända till Jorma för montering å bike fit! Kan bli rätt så roooligt det!
Sen står det inte på innan man är ute å cyklar på riktigt så att säga...



Nu återstår ett cykelpass därhemma i garaget så är dagens träning förbi! Känns såå skönt att jag dels är klar med styrketräningen å även att den befarade förkylningen inte vart värre än det nu är...



Sista påminnelsen till alla därute, Arcushallen å velodromcykling imorgon med start 19.45 till klockan 23.00 om någon tänkt sig ett maratonpass!!!

Amstel Gold 2010 part 2/4
Valde att köra en bergsetapp å nog fick jag slita trots att jag inte gick på max, svårt maxa när man är täppt i näsa och bihålor får som inte maximalt med syre då... Nåja bra träningspass blev det i alla fall, bestämde mig innan passet att lägga mig på 53/15 å sen köra på den växeln rakt igenom hela filmen å så blev det också! Stod upp i klättringarna så mycket jag orkade å det blev nästan all klättring det!
Amstel Gold 2010 part 2/4
Gick på så hårt jag vågade ville inte köra helt slut på kroppen när man är lite småförkyld eller vad det nu är man råkat på för nått. En bra dag på jobbet kan man säga :-)
Det tar fast man försöker hålla igen lite så är man ändå rätt så trött på slutet. Jag har kört den här banan i runda slängar 6 minuter snabbare så max var det definitivt inte...
Jag gillar topografin på banan både backarna å utför.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar