23 januari 2015

Arcushallen ja nej kanske



Jag är väldigt tveksam, det beror på nästäppan som gör att det inte är optimalt att träna hårt just nu. Mmm! Svårt det här, samtidigt skulle det vara rätt skoj å få göra några meter med tempohojen på riktigt dessutom får jag samåka med Jan-Erik från Sävast ifall jag bestämmer mig för att köra...
Avgörs i eftermiddag när jag kommit hem från jobbet. Jobbet ja det blev en till dag med pendlarcykling i full mundering dvs mina tjocka täckbyxor min tjocka  täckjacka med kapuschong en bra en som man kan knäppa igen via två kragar framtill så det blir som en värmeväxlare man andas helt enkelt inne i jackan det enda som syns utåt är ögonen och de blir som i en sån där strut man såg förr i tiden min morfar hade en sådan till motorcykeln!
Så med -18 när jag startade så fryser jag inte någonstans snarare så att man blir så varm innanför att man är liite småsvettig när man kommer fram. Men de 4km;arna det är raka spåret till jobbet räknar jag inte som träning det är i princip ingen pulshöjare alls... Man trampar de 4 km:arna på i runda slängar 15 minuter nu på vintern... Så fort går det inte :-)
Det blir 16 km/h om jag räknat rätt, 60/15x4= 16
Som sagt fort går det inte men rätt skönt ändå att trots kylan kunna cykla till jobbet!
Känner mig så hurtig å jag är inte ensam det är vad jag vet tre till på bygget som hojar trots kyla till och från jobbet...
Såg precis på trackern att den nya vinterjackan har lämnat Kina klockan 04:33 i natt  :-)
Då har jag den mmm senast tisdag nästa vecka då om allt går som det ska!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar