21 januari 2015

Cruise intervals eller som jag vill kalla dem raggar intervaller!



Står det i planeringen idag så då blire väl så då. 4-5 x 6-8 minuter av smärta utlovas! Kort benådning i form av vila 2 minuter mellan varje intervall. Lätt att hålla sig för skratt kan man tycka. Man börjar med en lång uppvärmning därefter kör man enligt följande i åtta minuter: Första 60 sekunderna i effektzon 4 därefter växlar man ned till en tyngre växel och kör 30 sekunder i effektzon 5. Nästa 60 sekunder i effektzon 4 å så på med nästa 30 sekunder i effektzon 5. Så där håller man på tills åtta minuter gått! Fatta hur jobbig denna övning är alltså!!! Återstår att se hur många jag orkar trycka idag för jag minns från förra säsongen att dessa leker man inte med den här övningen tar inga fångar ja om det blir 4 eller 5 åttor det är den stoora frågan återkommer efter utfört pass. För övrigt så cyklade jag i min pendlarmundering täckbyxor täckjacka ansiktsmask mm mm raka spåret till jobbet imorse på pendlarhojen gick inte fort i -25 grader men det gick! Var faktiskt rent av liite svettig när jag kom fram. Men något fartpass blev det inte ;-)
En ren känsla att sitta på hoj trampa fram i -25 grader utan att frysa vet ni va! Men jag var faktiskt inte ensam cyklade om 2 fotgängare som också trotsade kylan som enligt prognos ger sig på lördag.
Nu till en annan sak som förbryllar mig rejält. Efter att ha klivit upp i morse så var det dags att fixa frukost då känner jag att det gör ont nått så ini bomben på höger hand i sidan ut mot lillfingret?!?! Går inte att lägga tryck på högerhanden typ trycka ner med handflatan eller öppna en dörr med densamma då gör det djävulskt ont... Va äre frågan om undrar man ju, hoppas det ger med sig.

Nää! Det blev inget av med det! Inga raggarintervaller på grund av jag kanske är på väg att bli förkyld!!! :-(
Det kan vara antingen så att jag dragit på mig en förkylning från någon på jobbet eller bihålorna nu när det är kallt(mest troliga) eller allergireaktion(inte helt ovanligt för mig händer då och då)!!!
Jag tror inte det är förkylning men i och med att jag är täppt nyser och är snuvig så väljer jag att bara köra igenom passet på lågpuls dvs recovery. Så får det faktiskt bli idag.

Lugnt pass 

Svaret lär väl stå en skrivet i ansiktet imorgon bitti när man antingen vaknar hyfsat återställd eller med en rejäl förkylning. Spännande, näää inte speciellt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar