15 januari 2015

Gym rodd och cykelpass! Duell i solnedgång å lite annat smått å gott!

Så vart det 30 minuter gymmade jag sedan rodde jag i 12,5 minut. Bytte om till cykelkläder och hojade hem liksom. Fick ihop dryga 12 minuter hem valde att i princip hoja raka vägen hem. Klart för idag slut för idag. Det får räcka så då det faktiskt är en återhämtningsvecka så det är easy peasy som gäller då.

Notera puls påslaget sista km!


Kändes kallt att cykla hem så jag tog genaste vägen hem. Det blev ändå 1:30:09 i total träningstid idag helt enligt planen! Jag ligger bra till.
Maxpulsen på passet 158(93%) BPM har sin förklaring... Om än liite njae ok då jag ska berätta. När jag passerade kråkberg/sunderby folkhögskola på väg mot hammarenvägen efter cirka 2,8 km:s cykling av totalt 4,4 km så svängde det in en mtb jämte mig på väg åt samma håll en skolungdom tror jag! Han försökte faktiskt dra igång å köra ifrån mig, mig jaa mig??? Don´t mess with the maan! Såå, hrmm host ja ja barnsligt jag vet :-/
Jag  D R O G igång tror faktiskt killen fick en chock! Han kom aldrig om mig väl ute på hammarenvägen så sneglade jag bak vad fick jag se då om inte, joodå killen som stretade på å nästan jag säger bara nääästan var ikapp mig igen säg en 3-4 meter bakom. Det var då jag fick upp pulsen i 158 BPM och hastigheten runt 35 km/h! Jepp! Gubben ställde en gång för alla av honom ordentligt! Nu kom han inte igen några fler gånger jag lämnade snubben in the snow så att säga. Va kan jag säga barnsligt ROLIGT! Jaaa! :-)

Så djäkla kul ändå alltså en riktig duell mitt i vintern å allt! Fick till och med mjölksyra innan jag slog av alldeles utanför hemmet! Det där behövde jag verkligen efter all trist otur igår med glasögonlins hit och blixlås dit!!!
Å så nått helt annat nu, sedan 1 okt tom idag har jag gått och fått ihop heela 54 timmar och 34 minuter mtb eller om man så vill 1173,47 km! Det ni! För mig är det lätt ett rekord har ju aldrig vintertränat utomhus som denna säsong cykelpendlat ja men inte tränat i ordets rätta bemärkelse. Så jag är redan nu rätt nöjd som det är men det lär bli fler timmar och fler mil innan det är dags för bockstyreväder som snubben sa som körde om mig med racer en tidig vår för något år sedan där jag satt på min pendlarhoj mellan Rutvik och Gammelstad :-)
Jämförelsevis kan jag berätta att säsongen okt 2012 - sept 2013 tränade jag 28:27:28 och 858,67 km i Arcushallen som den säsongen var mitt komplement till trainern under vintern. Det är senaste säsongen jag har nått annat att jämföra med eftersom jag inte varit i Arcushallen därefter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar