27 december 2014

TT test 5 km + subthreshold 27 minuter



Whohoo!
Jepp heela 2 sekunder snabbare på dagens TT test det går framåt med stormsteg hörrni! ;-)
Jaja bättre än att jag gått bakåt då i alla fall... Dagens TT test slutade så här
6:45 på 5 km, 318 watt(3,61 w/kg), 142(84%) BPM och 83 RPM. TT testen för en dryg månad sedan 6:47 på 5 km, 313 watt(3,61 w/kg), 143(84%) BPM och 89 RPM. Vad dessa siffror säger är att jag dels trycker mer watt idag men är tyngre i kroppen samt att jag gör det på tyngre växlar(lägre kadens). Efter TT testen fortsatte jag med en Subthreshold körning till timmen slagen det var lite drygt 27 minuter, 312 watt(3,54 w/kg), 143(84%) BPM och 82 RPM!

TT test 5 km + Subthreshold

Nu kan någon tycka att detta är dåliga siffror men det tycker inte jag är rent av nöjd i och med att jag knappt kört något annat än distansfart på mina pass med mtb:n ute. Att jag inte tappat toppeffekt är glädjande. Jag är rent av riktigt nöjd att jag trots sämre intensitet på träningarna ändå kapar 2 sek på TT testen det är bra anser jag riktigt bra. Kroppen svarar med positiva vibbar trots att jag också är flera kilo tyngre just nu. Dessa ska bort till i vår! Nää! Jag är faktiskt överraskad hade funderingar på att om jag är lika så är det riktigt bra men att till och med ta några sekunder var inte på kartan. Såå slutklämmen blir en guldhjälm till Nilsson inte illa... :-)





2 kommentarer:

  1. Hur var det du gjorde dit så kallade TT-test?

    SvaraRadera
  2. Jag har 8,1 bar i däcket valfri växel!
    Uppvärmning tills du är 10 slag under din tröskelpuls eller lägsta värdet på zon5a om du redan bestämt dina pulszoner. Cykla 5 km på 9-11 slag under tröskelpuls och kasta ett öga på pulsen så du ligger rätt! Sedan är det bara att läsa av femman i efterhand och ta ut tiden det tog! Detta innebär ju att om man tränar rätt så ska tiden bli bättre allt eftersom man tränar på! Tror jag :-)
    Det där med att efteråt ta rätt på vilken tid man hade är lätt, jag laddar ju alltid ner mina pass till både Sporttracks och Trainingpeaks! I dessa program kan du sedan markera dina 5 km och få tid, effekt, puls och kadens från passet. En del använder Golden Cheetah också vilket jag tror är gratis! Hör av dig om det är nått du är nyfiken på jag hjälper gärna till!

    SvaraRadera