28 december 2014

30 min tempozon och 30 min lactate thresholdzon

Ja fast egentligen skulle jag cyklat easy ride. Men det ville inte mina  ben, skyller på dem hela historien ;-)
Det blev först 30 minuter på 53/17 i det som i mina effektzoner benämns som tempozon för mig max 267 watt. Därefter 53/13 i 30 minuter till i effektzon lactate threshold för mig max 312 watt! Å så en nedvärmning på det. En timme och femton minuter tog passet nu är veckans träning klar! Nästa vecka studsar vi upp några snäpp! En rätt skön återhämtningsvecka där onsdagen(julafton) blev helt träningsfri kan man tänka! Annars lagom hårt lagom lätt! Idag kanske liite hårdare än pulszon 1 mestadels jag snittar totalt sett pulszon 2 så alltför hårt vare ju inte.

Tempo- och lactate threshold träning
Veckototalen, 8:51:57, mtb bara 2:38:38 pga kyla, på trainern satt jag  5:15:19 och styrketräningen tog hela 58 minuter denna vecka.
I övrigt att notera TT testen som säger att jag är några sekunder snabbare än för en månad sedan. Indikationen är att min träning fungerar trots lägre intensitet när jag kör med mtb:n ute på gropiga och ibland hala vägar som gör att det inte är att tänka på att ösa på. Det är utlovat blidväder från onsdag vi får väl se hur det blir med det. Kan bli lite mer mtb i veckan som kommer om det inte blir för varmt igen så det blir sån där blöt is eller slask då är det inte någon ide att försöka träna hoj ute...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar