29 december 2014

Kallt för kallt!

Jag som inte gillar kyla får så det räcker å blir över just nu... -26 nu på morgonen så jag liftade med frugan som också började tidigt idag. Det innebar att jag hann köra mitt gympass innan jobbet idag.


Det blev 41 minuter styrke med ben ben å så lite till på ben körde till och med två väldigt lätta set marklyft och det kändes ovant men bra i axeln. Bra övning fastän jag körde lätt... I övrigt bål och armar samt core för mage rygg...  Man kan inte annat än gilla läget dock så läste jag igår om Henrik Öijer boende i Falun som cyklat dryga 16 mil igår med en snittemp på -16 grader och runt -23 som kallast! Han var ute i 6,5 timme??? Det är för mig helt obegripligt att någon fixar att cykla så länge i den kylan!
Hej å hå jungman jansson!

2 kommentarer:

  1. Kallt var ordet sa Bull. Inte gillar jag kyla inte. Någon utecykling har det inte varit på ett bra tag. Min gräns ligger vid minus 10. Skulle jag cykla i - 23 skulle jag kanske fixa 6.5 minuter, inte timmar. Dessutom skulle mina luftvägar vara slut får många veckor..

    SvaraRadera
  2. Ja då är vi stöpta i samma form då :-)
    Nä jag fattar över huvudtaget inte hur karln fixar det å om jag
    förstod hans blogg rätt så gjorde han det med vanliga sommar
    cykelskor inte ens vinterdojor?!?!?!
    Nää hjälmen av från min sida, men hälsosamt njae tveksamt!
    Snitt temp -16 grader i 6,5 timme????????
    För mig helt ofattbart!

    SvaraRadera