30 december 2014

Årets näst sista träningspass

Jajemensan! Så äre!

Firade nyåret lite i förtid med riktiga nyårsraketer i form av tempo intervaller sju till antalet. De smäller rätt högt och krevaderna syns i all fall i mina ögon :-) Ehh? Eller äre utmatningen som gör att det gnistrar så vackert när det är som allra värst? Ja man kan ju undra. Känslan var i vanlig ordning trots 20 minuters uppvärmning att jag dööör... Det gjorde jag ju inte men nära vare ;-)
Återigen man måste verkligen vara fokuserad för att smärtan som kommer per omgående på dessa intervaller är inte att leka med rent av vidrig, ok första sexan kanske man tar sig igenom rätt bra men sen, jisses säger jag bara! Badass!
Målbilden för passet var att försöka gå hålla mig i nivå med förra tempo intervals passets snitt effekt 321 watt å det klarade jag ju av med den äran, rent av 10 watt högre till och med alltså 331 watt(3,78 w/kg) å ni ska veta att det kostade jag försökte pacea mig allt vad som gick för att om möjligt gå all in på sista intervallen, det lyckades jag med som synes kolla tabellen nedan :)
Från femte intervallen höjer jag snitteffekten steg för steg till den sjunde och sista! Detta är inget annat än rent å skärt tjockt pannben! Big time! För lätt var det absolut inte!
144(85%) BPM i snittpuls och 160(94%) BPM maxpuls på sista tempo intervallen här brann det rejält i påkarna å så 84 RPM i snittkadens... Bra kört gubbe!!!


Ja säga vad man vill men det var ett rekorderligt träningspass det här!

Tempo intervals
Totalen 2:00:03, 248(2,83 w/kg), 129(76%) BPM och 87 RPM!

1 kommentar:

  1. Jag tänkte börja idag, men då klockan var 23 så insåg jag att det inte blev

    SvaraRadera