9 december 2014

Tempo intervals

Huuva!



Snacka att jag fick straffa för gårdagens tuunga benpress bland andra benövningar på gymmet körde totalt fem benövningar igår... Mmm värmde upp i hela 14 minuter före dagens intervallpass kände redan under uppvärmningen att det gjorde ont i benen rejält! Kan rent av beskrivas som träningsvärk med en touch av smärta av belastningen det brann i benen nått så ini vassen. Å jag som innan passet tänkte vadå 270 watt det ska väl inte vara nått problem meen se det vart det en utmaning rent av... Trots det gjorde jag inte bara fem, nej rent av sex å till och med sjuuu intervaller. Den sista kom med 6 minuter kvar till nedvärmning. Sååå  S J U tempo intervals vart resultatet av dagens planerade träning. Den skulle genomföras i effektzon 3 dvs max 270 watt för min del och 85 till 100 RPM i kadens!
Så vart det nu inte riktigt va!

Tempo intervals
Nä något över faktiskt jag klarade av att snitta 282 watt(3,20 w/kg), 126(74%) BPM och 99 RPM!
Totalen vart 1:30:02, 231 watt(2,62 w/kg), 121(71%) BPM och 96 RPM i kadens!
Som sagt plågsamt hela vägen in i kacklet! Inget snack mina ben var massakerade rent slaktade i och med gårdagens gympass! Tack för det Danne ;-)
Men så gjorde vi för min del en rejäl benpressövning 200 kg för min del!
Detta medförde att dagens tempo intervals(som trainingpeaks benämner övningen) var plågsammare än några tidigare intervaller i höst/vinter om jag nu minns rätt!
Men givetvis är jag super duper nöjd att klara av 7 styckna trots allt å hålla effektnivån till och med över vad den skulle vara...

Tempo intervals
När något är extremt jobbig dåå, mee like!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar