16 december 2014

Oooh sweet pain!



Sen in med bloggen idag, men jag prioriterade att laga middag efter träningen å äta innan jag satte mig framför datorn... Mmm! Tempo intervals men idag struntade jag i effektzon 3 som trainingpeaks ville att man skulle ligga i utan körde på vad jag kunde efter gårdagens tunga styrketräning i benen. Å tro mig det kändes, något alldeles fullständigt viidrigt jobbigt! Mee like!!!
Jepp! Jag körde inte 4 eller 5 intervaller som tp ville, inte heller 6 utan 7!
Alltså 7x6 minuter med 2 minuters vila mellan varje intervall.

Tempo intervals
Så här gick de sju intervallerna!


Som synes en anings aning hårdare än förra veckans pass, 321 watt i snitt mot 282 förra veckan men då följde jag ju bara instruktionen för passet å höll mig lydigt i effektzon 3. Det gjorde jag inte idag tralala! Valde att mata på det jag orkade idag. Känner mig grymt stark i kroppen, klara målbilder innan man sätter sig på trainern sen är det bara att köra på så som det var tänkt innan. Fungerar bra för mig i alla fall.
Snittade som sagt 321 watt(3,64 w/kg), 136(80%) BPM i snittpuls och 83 RPM i kadens!
Efter de sju intervallerna cyklade jag i jämn pace upp till 1,5 timme körda sedan värmde jag ned i 10 minuter klart!
Totalen vart 1:40:03, 246 watt(2,80 w/kg), 126(74%) BPM och 88 RPM.
Den här gången kändes intervallerna verkligen av jag plågades än en gång av trötta ben efter gårdagens styrkepass i gymmet. Men det blir säkert bra det. Är ju en form av superkompensation när jag slår av nästa vecka å tar det mer piano.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar