15 december 2014

Naee!



Jag hade planerat cykelträna till och från jobbet idag men fick ge mig 3 km ut på turen. Varför det då? Joo det släppte på bakhjulet trots en jämn pace ingen acceleration eller nått. Då bestämde jag mig för att vända cykla hem å ta bussen till jobbet. Kan bli måånga bussturer i vinter suck!
Det är alldeles för halkigt för att jag riskerar åka omkull ordentligt å skada min axel igen. Nä det får hellre bli better safe than sorry!
Jag kör den planerade styrketräningen på gymmet på jobbet efter att jag slutat för dagen så rapport kommer!



Å där kom styrketräningen in i kalender också. Det vart nästan 17 minuter på mtb:n innan jag avbröt. Sedan 1 timme och 25 minuters styrketräning i gymmet på jobbet efter arbetets slut dvs 15.30 för egen del... Ett rätt så mastigt program då, uppvärmning roddmaskin, sedan benövning, bänkpress, fler benövningar, coreövningar arm- och axelövningar å så roddmaskin igen för att värma ned på motionscykel i 25 minuter till sist, klart!
Alla arm- och axelövningar jag nu kör känns ok så man kan bara hoppas att det börjar ha läkt ihop nu då. Vi får väl se vad ortopedläkaren säger i januari.

2 kommentarer:

  1. Förståndigt tänkt. Den missade träningen tar du igen med råge, och med en skada hade det varit uppehåll lääänge.

    SvaraRadera
  2. Ja i mitt fall kan den bli väligt låång om jag skulle slå upp skadan i höger axel. Tror inte den pallar med något mycket yttre våld ännu...

    SvaraRadera