7 december 2014

Distanspass i blåsten

Mmm! 4 ms i motvind å -1 grad motsvarar cirka - 7 grader. Då har jag inte räknat in farten man håller på hojen den gör ju också sitt till. Men ändå fungerade de nya vintercykelskorna och neopren skoöverdragen perfekt! Buffen runt halsen var också varm och skön. Jackan är grym inget drag trots vinden mot bålen och benen är varma å goa med de nya underställsbyxorna. Det enda som jag kan tycka stör är att mina varma Polaris handskar blir genomblöta av svett efter cirka 1 timme å då börjar det kännas kallare efter ett tag. Måste man ha med sig ett par handskar till eller?  Ett rätt så bra pass ändå jag cyklade via Rutvik, Björsbyn til Sinksunds backen vände åter när jag kommit upp efter cykelvägen där den drog iväg in i skogen. Tillbaks men nu via storheden ute vid lastbilsterminalen var det kosmiskt halkigt, isen vart svart så där och det slutade låta om dubbdäcken precis då tänkte jag, inte bra nu kan det vara halt när man inte ens hör dubbdäcken. Svisch sa det när bakhjulet sladdade till trots att jag både satt och trampade runt med jämn belastning. Det var så halt att fästet försvann totalt. Jag tog mig dock förbi och kom till korsningen där det trots knapp styrfart släppte igen. Men väl på cykel och gångstigen fick jag fäste igen resten av resan odramatisk. Tog en sväng runt byn för att stämpla ut på 5 mil körda...
Fick ihop 51,11 km, 2:23:46, 21,3 km/h,  181 hm, 178 watt, 122(72%) BPM och 75 RPM!

Distans
Veckan vart grym, 13 pass total, 13:52:35 varav 40 minuter gym resten cykel dvs 8:32:26 på mtb:n och 4:40:09 på trainern dvs totalt 13:12:35 på hoj gu va skoj! ;-)
Go jul på er alla och envar!

En helt annan sak!
Camilla undrade om fler tider i Arcushallen mellan jul och nyår. Jag har givetvis redan ställt frågan till bokningen om fler tider. Väntar fortfarande på svar från dem inget än så länge dock.
Jag slänger givetvis ut en blänkare både här på min blogg å på fejan om det skulle komma några fler tider! Det som nu gäller är det två dagar vi har bokade så här långt! Tiderna står till höger under rubriken Arcushallen!

2 kommentarer:

  1. Jädrar anåda. Först så mycket utecykling - inte dåligt. Sedan en totaltid på över 13 timmar, riktigt stark. Både att kroppen orkar och att du får in tiden. Fortsätter du så här borde det bli bästa säsongen - ever.

    Såg att du var nära vurpa, själv hade jag inte riktigt samma flyt. Återkommer senare i kväll på bloggen kring detta.

    SvaraRadera
  2. Jodå! Starkare å starkare känns kroppen. Det är rätt häftigt att man kan utveckla sin kropp till den nivån som en 50+ gubbe. Jag tror samma lika, fortsätter det så här så blir det utan tvekan min starkaste säsong någonsin. Mmm! Jag litar på min vinterdäck de har grymt bra fäste på is. Det är dock när den blöta svarta isen kommer man får se upp för där kan det släppa.
    Ajaj! Vad tusan har hänt, jag hoppas å ber att du inte gjort dig illa Tomas. Det vore illa.

    SvaraRadera