20 december 2014

Bergspass efter snöpass




Steg upp klockan 8 drack en kopp kaffe svidade om till snöskottning. Jobbade med snösläden i 1 timme och 20 minuter. Därefter gick jag in å käkade frukost! På det svidade jag om igen till cykelkläder för att cykla ett bergspass på trainern, det blev Tacx Majorca Tour 2009 Formentor-Sa Calobra 66,62 km. Körde bland annat uppför Coll de Femenia 7km och sist men absolut inte minst Sa Calobra / Col de Reis 10 km!

Bergspass Formentor-Sa Calobra

Jag inledde starkt, kändes riktigt bra där i inledningen. Inte så värst farligt försökte hålla mig inom pulszon 2 i och med distans-/backträningen. Det sprack när jag kom till Coll de Femenia där vart det jobbigt men jag höll snyggt i det hela klättringen. Sedan några stigningar innan.... Sa Calobra!!!
Där gick jag tom på energi med 7 km kvar av klättringen, trodde jag skulle dööö! Men höll i det bra trots allt ända upp det är såna här gånger man märker av att man är riktigt riktigt bra grundtränad för utan den hade jag både brunnit upp o gett upp!!! Nu rast vila om de så kommer en meter snööö vem bryr sig liksom jag har gjort mitt för idag...



Får se hur morgondagens träningspass blir ute/inne/ute/inne? Det beror på vad för väder vi har imorgon kan bli ett utepass om vädrets makter är med mig. Jag är nu futtiga 1h7min från veckototalen men blir det att cykla ute kan det rent av bli 2-3 timmar å då spräcker jag 15 timmars vallen för en vecka. Det har inte hänt allt för ofta det nu när jag kollat min träningslogg så ser jag att det är totalt 6 gånger jag stämplat ut på mer än 15 timmar å två av dessa veckor var givetvis de underbara veckorna på Mallorca i våras!
Återstår att se om det blir sjunde gången i och med denna vecka. En annan trend jag såg när jag gick bak i loggen å kollade veckotimmarna var att fram till 2012 någonstans låg jag å snittade 8-9 timmar i veckan. Nu ligger jag å snittar mellan 10 - 13 timmar per vecka kallas för positiv utveckling tror jag :-)
Ah! Man får vara väldigt glad att man får vara frisk å kry helt enkelt! Det är inte alla förunnat kan jag konstatera när man far runt på sjukhuset å fixar med datorer, skärmar, skrivare och nätverk... mm mm... Jag har sagt det förut jag säger det igen ta vara på ögonblicket gör idag det ni drömt om imorgon kan det vara försent!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar