19 december 2014

Å hem blev det inte alls något långt distanspass



Nää! Det var inte att tänka på i snöovädret som härjar just nu. Bara att skyndsamt ta sin lillrunda ner till färjan sedan åter till byn å hem! Å förutom snöovädret så vare även stormvindar bitvis som piskade ansiktet med sin 4-9 ms! Nu snackar vi misärcykling big time!!!
Hade en tanke på att förlänga passet genom att ta cykelvägarna till Gammelstad men dessa var tyvärr också oplogade snösvängen har helt enkelt inte hunnit med. Så jag gav upp å sladdade vidare hemåt. Ja sladda för framhjulet far omkring rätt mycket när det är 2-3 cm nysnö det styr som inte så bra. Men trots det inga vurpor utan det gick som på räls vet ni vad! :-)
Här måste jag ge eloge till de bilar som körde om mig, alla å då menar jag alla visade hänsyn å höll ut samt väntade vissa gånger tills det var fri sikt att göra omkörning. Så brukar det inte vara på sommaren kan jag säga. Jag gillar det skarpt! Inga sura miner, men så äre snart julafton ju å ingen vill väl bli utan julklappar eller?

Jobbpendling hem ren misärcykling
Ser nu att jag precis passerade 10 träningstimmar för veckan ganska så exakt nice då äre bara 3 timmar 45 minuter kvar av veckans träningstid då... :-)

Update!
Det blir definitivt att cykla trainern imorgon kan jag meddela, snön vrääker ner just nu så det blir en vit jul i alla fall! Har varit ut första riktiga snösvängen i kväll, det blir minst en till sådan imorgon om inte fler beror på hur länge det kommer att snöa. Inte en chans att det går att hoja distans imorgon utomhus, nja men kanske Måns ändå... ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar