21 december 2014

Sjunde gången gillt!



Jepp! Så blev det då en sjunde träningsvecka med minst 15 träningstimmar!
Exakt 15:06:41! Tataa!
Å trots att det var mellan 5-7 minusgrader en motvind från vändet på 5-9 ms så frös jag faktiskt inte en enda sekund!?!?! Det var rent rooligt å det trots spåriga vägar å oplogade cykelbanor ja å inte att förglömma kostigarna Luleå Kommun envisas med att kalla cykel och gångväg???


Distanspass

Valde att köra cykelväg så långt det gick för det var rent farligt att vara ute på spåriga vägbanor. Jag cyklade inledningsvis ner till Storheden därifrån vidare via kostigen till Notviken vidare genom Munkeberg ut förbi landstingshuset ut mot Lulsundet fortsatt via cykelvägar förbi Björkskatan och Porsön nu tvingades jag ut på vägarna för att ta mig igenom Björsbyn till cykelvägen mot Rutvik, den var givetvis oplogad vidare genom Rutvik upp till Gammelstad ut på Storheden å så tillbaks via cykelvägarna upp till Byn å hem!

Cykelvägen från Storheden upp mot Gammelstad
Vy ut mot älven vid Sunderbybäcken
Ute vid DHL i Gammelstad

En rolig gubbe




















Å så blev det lite smått historiskt också jag kom upp i dryga 15 timmar träningstid denna vecka. Av dessa är 8:39:27 utomhus med 29:ern. 4:12:14 på trainern och 2:15 gymmet!
Noterbart är att jag trots minusgraderna och blåsten inte frös en enda sekund. Mer att man fick vara väldigt koncentrerad på vart man styrde hojen så man inte gick i någon djup fåra för då drar man obönhörligen omkull!
Kan konstatera att jag ligger bra till i totalen för träningsåret(okt2014 - sep2015) 3625 km och 121:11:13 i tid och det med 10 träningsdagar kvar av december månad...

4 kommentarer:

  1. Då toppar jag med en 8:e träningsvecka med tid under 2h i totalen :-(
    Grymt vad du tränar, en guldstjärna till dig

    SvaraRadera
  2. Jag har en plan Stefan jag har en plan...
    Tack för guldstjärnan!

    SvaraRadera
  3. Bra tränat. Bilder från en tur, inte illa!

    SvaraRadera
  4. Jomen tackar! Inte illa, det kändes totalt lugnt så jag tog mig till och med tid att stanna å ta bild. Det händer inte ofta nä!

    SvaraRadera