30 november 2014

Ok! Jag ger mig...

Har precis lagt en beställning på vintercykelskor, en buff typ hals,ansikte å mössa i ett, kallingar typ super nått du ska inte frysa alls nähä nä och ett par skoöverdrag neopren. Nuuu djävlar i min lilla låda. ;-)
Det vart Northwave Celsius Arctic GTX... Att de måste sätta såna långa namn så man ska vricka tungan för att kunna uttala eländet? I alla fall, jag inser givetvis att bara temperaturen är den rätta så borde det fungera att cykla ute men inga -10 här inte... Dagens -5 till -8 räcker för mig. Måste än en gång berömma mina Suomi Tyre 240 dubb, det var isgata för det mesta men jag tappade inte fästet annat än i en backe där jag ställde mig upp för att trycka på uppför då tappade jag fästet på bakhjulet givetvis... Annars kanoners!
Största anledningen till att jag nu ändå beställer vintercykelskor är att jag märkte att jag hade så nedfrysna fötter att jag tappat känseln när jag tog av mig skorna i garaget... Inte bra alltså beställde jag vintercykelskor basta! För de turer som blir i vinter ändå...
Värmeväxlaren satt på hela turen å skönt var väl det! Ingen kall luft i mina lungor inte.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar