30 november 2014

Nya vinterjackan invigd och testad!

Mmm! Jag drog iväg strax efter 10 eftersom det "bara" var runt -5 grader... Vilket min Garmin klocka senare tyckte var -8 på hojen i stort sett hela passet. Jag är benägen att hålla med klockan. Nå jackan, ja den fungerar över förväntan. Gamla vinterjackan 4 lager under å ändå rakt igenom...
Nya vinterjackan 2 lager under å ingen kylande vind rakt igenom mot bålen, ingen alls! Perfekt med andra ord! Om storleken kan jag meddela att XL sitter perfekt på mig precis så tajt som den ska vara förutom att ärmarna kunde varit liite längre bara. Men det fixar jag med understället som skyddar handled tillsammans med handskarna. Betänk att jackan kostade mig ynka 193:-!!!



Jag får hoppas att hållbarheten på jackan är lika bra som funktionen.
Nu återstår bara bättre vinterbibs och eventuellt cykelskor. Jag är tveksam på att investera i riktiga vintercykelskor eftersom jag inte tänkt hoja ute när det är -10...
Att jag cyklade ute idag var rent av för att jag ville testa vinterjackan. Återstår att se om bihålorna är med eller mot mig efter detta pass. Som blev 42,57 km, 2:15:07, 153 watt, 233 hm, 120(71%) BPM och 71 RPM! Valde att cykla Byn-Sjukhuset-Norra mark-Sjukhuset-Färjevägen-Norra Sunderbyn-Byn...
Distanspass

Å utefter Norramark vägen mötta jag 4 bilar och ett stycke ponny med ryttare... Som vanligt så är hästar livrädda för cyklar så även den här hästen. Ehh eller kan det vara mig de är rädda för?  ;-)
Jag valde att vara så snäll så jag stannade och lät ekipaget passera innan jag drog igång igen. Nu hade jag verkligen nytta av mina nya dubbdäck ska jag säga. Det var i stort sett isväg hela passet å ändå höll jag mig på hjul hela tiden inte en tillstymmelse till att få sladd... Valde att hoja mitt på vägen för där var det en snösträng 2-3 cm tjock som gav fäste. Det vart riktig bra träning när jag hojade där tog emot rejält! Nu hemma nöjd med passet hoppas jag är lika glad imorgon...
Veckans total vart 8:21:23, varav 1:40:00 är styrketräning resten 6:51:23 cykel! Detta med två dagars total vila från all träning! Kan inte klaga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar