29 november 2014

Före min tid...



Mmm! Jag är 1,5 månad före i år...
Nu undrar ni om det slagit om för den arma saten :-)
Jag ska förklara, förra året inledde jag min trainersäsong dvs när övervägande del av en tränings vecka sker på trainern den 21 oktober. I år inledde jag trainersäsongen den 11 september!!!
Jepp! På grund av nyckelbensbrottet så vart det ju så. Det innebär i praktiken om jag räknar veckor att jag i år inleder trainersäsongen 7 veckor tidigare än förra året. Ja rent av rekordtidigt givetvis...
Om det varit förra säsongen skulle min trainerträning nu vara inne i slutet på januari månad. Behövs ingen Einstein för att greppa innebörden av detta. Mina funderingar går till vad som kan göras för att motverka eventuell tristess, hur jag undviker att hamna i samma läge som denna vecka där känslan var borta, gone lost you name it!
Nu är den tillbaka men jag inser att denna säsong kommer att bli låååång... Trainermässigt då! Finns inte mycket att välja på, kylan gör tillsammans med mina bihålor att den variationen inte är en option. Hmm! Det tål att funderas på. Spinning, njae det är inte riktigt min grej liksom... Ja fan vi får se vad man kan göra åt detta... Arcushallen tidig morgon före bokningarna är kanske ett alternativ, ehh fast då var det ju det där med min högra ljumske som inte gillar vänstervarven inne på löparbanan...

2 kommentarer:

  1. För min del är det precis tvärt om. Varje år har jag i november nästan uteslutande suttit på trainern. Denna månad har jag 3 timmar på trainern, trots att jag fått ihop mycket träningstid. Men istället har det blivit landsväg utomlands, MTB ute och spinning. Hoppas det innebär att jag har extra motivation som behövs för den tuffa träning som ändå ska ske på trainern framöver.

    SvaraRadera
  2. Oj! Ja då har du samlat på dig en massa plustid Tomas :-)
    Bara att gratulera, mmm! Jag gillar trainern och den effektiva träning man får på den. Men den kräver också att man är hundra procent inställd på densamma.
    Jag kände i veckan att det helt enkelt blivit för mycket trainer. Utepassen törs jag inte köra för mina bihålor, har fortfarande sviter från förra veckans pass. Det är skitjobbigt!!! Synd men så äre. Jag har alltid haft svårt med att dra in kall luft, trodde faktiskt värmeväxlaren skulle fixa detta men det gör den inte.
    Å ja du har rätt, kör man målinriktad träning på trainer så äre tufft inget snack om den saken... Jag hoppas du får en bra träningsvinter och att vi kanske ses på något tempolopp nästa sommar!

    SvaraRadera