17 november 2014

Ny vecka inledd

Med 15 km jobbpendling i rätt hyfsad temperatur +2 grader enligt cykeldatorn. Vilket medförde att det blev ett riktigt bra träningspass till jobbet i morse.
15,2 km, 39:37, 23 km/h, 203 watt(2,36 w/kg), 132(78%) BPM och 80 RPM i kadens!

Jobbpendling
Nu återstår ett styrkepass i eftermiddag å sedan jobbpendlingen hem så är måndagens träning avverkad. Bara 8 timmar jobb emellan... ;-)
Over and out!


Å se där kom resten av träningen in i pipen... :-)
40 minuter styrketräning, check! Benpress, tåhävningar, bencurl, benspark, roddmaskin, situps, ryggresningar, plankan, tricepcurl och bicepcurl. Allt enligt planeringen, jag har en plan!
En mtb 29:er, dubbdäck, skärmar ehh vinterkläder, vintercykelskor ett par varma vinterhandskar ehh några fordrade sulor... ;-)


En snabb omgruppering till cykelkläder å vips stod man utanför ambulansutfarten redo att  gränsla 29:ern... 15 km senare var jag hemma fast det hade kunna ta en ända med förskräckelse faktiskt med bara 1,5 km kvar hem. När vi närmare oss korsningen utmed mariebergsvägen upp till hammarenvägen så tvärnitade bilen framför mig i princip och jag fick med nöd å näppe stopp på hojen bilen bakom mig var väääldigt nära att köra in i mig... Varför hände detta?
Joo där stod en snubbe på vår sida i snömodden med en cykel han hade hoppat av när han insåg att bilen framför mig höll på att köra på honom. Varför höll bilen framför mig på att köra på honom? Joo därför att den arma idioten tyvärr måste jag säga idiot för han höll på att orsaka världens olycka joo därför att den arma idioten till cyklist för det första var på fel sida av vägen för det andra inte hade några som helst lysen på sin cykel å för det tredje inte heller några reflexer på varje sig cykel eller kläder?!?!?!
Han bara stod där i sina mörka kläder och syntes inte alls?!?! Jag menar hur djävla dum får man bli alltså!!! Snacka blådåre! Jag menar jag har framlyse 1600 lumen, baklampa dubbel med blinkande rött, reflexer på skoöverdragen, jackan, på vaderna bak på bibsen och dessutom reflexer fästa i ekrarna!!! Å så ska man behöva riskera bli påkörd för någon så ini h-vete korkad!!!
I alla fall så klarade jag mig från att bli påkörd med en hårsmån alltså! Jag säger inte mer...
Väl hemma så hade jag fått ihop 15,81 km på 41:20 vilket ger 22,9 km/h 200 watt, 131(77%) BPM och 82 RPM i kadens! Nöjd så det var en anings aning tyngre hem eftersom det på grund av värmen hade blivit snömodd av den mesta snön på vägarna. Bra styrketräning a la naturell!

Jobbpendling hem
I övrigt var resan hem grymt skön i värmen jag till och med valde att köra utan ett lager på överkroppen hem bara 3 lager vet ni vad :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar