18 november 2014

Morgonpendling och eftermiddagspendling hem

Med begynnande kyla men är det inte kallare än -3 grader så funkar det. Värre när kvicksilvret kryper ner mot tvåsiffrigt eller ja det räcker med minus sju åtta grader så äre för kallt! Nä men det var rätt ok, jag till och med kunde stå på lite grann utan att frysa.
Morgonens siffror vart 15,19 km, 38:19, 23,8 km/h, 214 watt, 137(81%) BPM i snittpuls och 78 RPM i kadens!

Jobbpendling
Inget tillbud nu på morgonen tack å lov!
Bara lugna fina medtrafikanter som visade hänsyn till lilla mig. Tack så mycket för det! :-)
Imorgon premiäröppnar xxl.se på storheden jag hade INTE tänkt gå dit efter mitt besök i deras butik på hamngatan i Stockholm... Men såg nu på morgonen i deras bilaga i NSD att de har fodrade Diadora vinter cykelbyxor för 499:- Fasen också måste kanske åka förbi ändå å kolla in dessa vinterbibs ifall de är bättre än de jag har... Hmm!



Så var man hemma denna gång utan några incidenter mer än att det var rätt dimmigt så glasögonen immade igen nästan helt! Nere vid färjeläget i Norra vare så tjock dimma att min framlampa lyste som in i en vit vägg ni vet när man har på helljuset på bilen bitvis såg man knappt handen framför sig. Men men det gick var lite orolig för att inte synas med det verkade som alla bilister såg mig :-)
Antar att det förebådar ett väderomslag till det kallare då... :-(


Resan hem 16,30 km, 41:35, 23,5 km/h, 210 watt, 81 RPM i kadens ingen puls eftersom jag glömt sätta på mig pulsbandet det låg i ryggan där ligger det ju bra kan man tycka :-)
Börjar gubben bli glömsk eller??? ;-)

Jobbpendling hem
Å imorgon är det utlovat -13 grader kallt brrr! Vi får väl se jobbpendlingen sitter löst imorgon vääldigt löst!

2 kommentarer:

  1. Gå inte på stormarknadernas bluff bara
    Dom skriver ju ALLTID fel ordinarie pris så det ska se ännu billigare ut. Eva sitter bara och är förbannad då hon läser reklambladet som kom. Att man ens får göra så, skriva ordinarie på 800 fast det egentligen är 499:- Dubbelsuck på det och oj så många som blir lurade

    Finns till och med grejer som normala småhandlare har billigare ORDINARIE pris än vad dessa har som rea!!!

    Stryk ska dom ha

    SvaraRadera
  2. Jadå! Jag vet vi snackade om det idag på jobbet. Löpbandet ordinarie pris 12000:-
    Tjena yeah right! Nu 4000:- men ordinarie pris senaste fyra åren 7000:- inte 12000:- Det var för typ 6 år sedan priset var på den nivån...
    Men om cykelbyxorna är bättre stoppade för vind och kyla än de jag har så är de värda 499:- alla dar i veckan... De jag har nu kostade mig runt 800 bagis för 2-3 år sedan men jag upplever dem som aningen för tunna...

    SvaraRadera