14 november 2014

Nä så fan heller!

Ungefär...

Käkade frukost klädde mig lager på lager för att träningspendla, kan man säga så i ett ord? ;-)
Startade hemifrån med minus 7 grader, borde inte vara några problem... Meen den vinden den vinden jag höll knappt 18 km/h men vinden skar rakt igenom märg och ben alltså... Höll ut i 400 meter sedan vände jag om hem. Slängde av mig alla lagerkläder och klädde mig varmt för vanlig pendlarcykling. Mmm! Nu vare skönt igen. Såå planen att träna till och från jobbet får nog faan vara  för min del jag gillar verkligen inte kyla har aldrig gjort det heller :-(
Möjligen jag säger möjligen nått pass utomhus under helgerna när temperatur och väderlek är gynnsamma... Nu undrar någon varför tränar han inte med sina vanliga pendlarkläder, nej det går inte eftersom det då handlar om tjocka täckbyxor och jacka... De kläderna är helt enkelt för varma för träning. Nej problemet är att jag inte verkar ha ytterplagg som står emot den mördande fartvinden... Eller att jag helt enkelt cyklar för fort med 29:ern på pendlarhojen går det max 10-15 km/h. Ja sen har vi faktorn att träningspendlingen drar ner på intensiteten i mina träningpass det gillar jag inte heller... Ja usch!
Nä så det blir nog samma recept som tidigare vintrar träningen den sköter jag i gymmet och på trainern i garaget... Återkommer i eftermiddag när jag genomfört min träning trooligen på trainern i garaget vet ni vad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar