13 november 2014

Nä inte idag inte



Träning på cykel till och från jobbet står jag över idag. Det är just nu för kallt för min smak, -12 i morse när jag tittade på termometern. Klart.se säger att med vindfaktorn så är det jämförbart med -17 grader nu på morgonen. Så det blir den vanliga vinterklädseln för att ta sig till jobbet med brukshojen då man blir knappt svettig ens. Träna får jag göra på trainern i garaget efter jobbet. Så får det bli skönt ändå att slippa dra på sig lager på lager av kläder å ändå frysa när man kommer upp i hastighet vilket jag gör ganska omgående när jag tränar på hoj tar i runda slängar 10-15 minuter innan man står redo att bege sig ut...
En annan nackdel med att träna utomhus när det är kallt är att jag har observerat att jag börjat gå upp i vikt en anings aning hur kan det komma sig undrar ni då? Jaa man svettas väldigt vääldigt lite jämfört med att cykla i varmare klimat så vätskeförlusten är verkligen minimal nu. Det innebär givetvis att om kaloriintaget är det samma såå ökar vikten... Jaja aldrig får man vara glad då :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar