12 november 2014

30 minuter tempo på trainern

Mmm! Jag kände att det inte var riktigt bra träning trots allt eftersom det inte gick att trycka på mer när det nu var så pass kallt i eftermiddag. Fick helt enkelt inte upp pulsen som planen var idag. Ja så jag bestämde mig för en kortare uppvärmning på 5 minuter innan jag drog av ett 30 minuters tt på trainern för sedan trampa ned i 10 minuter. Målbilden för TT:t var att ligga runt 300 watt, det klarade jag galant! Varför så låg målbild kanske någon undrar ja jag trodde faktiskt att träningen från igår skulle kännas av mer i benen idag men inte då visst var det jobbigt men det gick. Rent allmänt såna här pass är ALDRIG lätta ifall någon trodde det ;-)

30 minuter TT
30 minuter, 330 watt(3,79 w/kg), 152(89%) BPM och 84 RPM i kadens! Paceade mig rätt bra så bra att sista tio minuterna gick jag på 158(93%) BPM i snittpuls!
Ett kort kvalitetspass som heter duga! Nuu är jag nöjd. Nu gick jag dessutom mot min gyllene regel: Att inte träna efter klockan 19.00 på kvällen. Brukar ta tid för turbon i kroppen att varva ned...Vi får väl se. Morgondagens väderprognos lovar runt -10 grader får se om jag tränar eller tar brukshojen till jobbet har inte bestämt mig ännu. Men med -10 blir det definitivt ingen fartträning det kan jag säga redan nu :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar