20 november 2014

Jobbpendling hem + 30 minuter pulszon3 på trainern



Jepp jepp! Efter att ha sutit i helpdesken på jobbet till klockan 16.30 sen så bytte jag skyndsamt om till mina cykelkläder för att därpå bestiga min hjärnhäst som förhoppningsvis skulle ta mig hem... Å det gjorde den men via lite omvägar den rackarn ;-)
Slutade på 23,03 km, 59:28, 205 watt, 23,2 km/h, 131(70%) BPM och 80 RPM i kadens. Å bara -4 grader hem därför den något längre körningen bara :-)

Jobbpendling hem
Väl hemma sadlade jag av min hjärnhäst å sadlade min trainerhoj för att klämma av ett pulszon 3 pass även kallat tempo zon. Detta var extra smärtsamt idag därför att nu är jag sliten märker det om inte annat än så på pulsen. Fick ihop mediokra 301 watt(3,48 w/kg), 133(78%) BPM och 81 RPM i kadens å ändå tog jag i så byxorna nästa knakade. Det är ju faktiskt knappt över mtb passet hem från jobbet vad det gäller puls. Bara man inte har något skit i kroppen som bara väntar på att bryta ut men jag känner mig inte risig bara sliten å det ska jag vara det har varit två rätt tuffa veckor på varandra. Är faktiskt uppe i 7 timmar och 6 minuter å då har jag 3 dars schemalagd träning kvar såå... Bara bita ihop! Det blev i alla fall ett pulszon 3 pass även kallat tempozonen.
Totalen för trainerpasset vart 30 minuter, 262 watt(3,03 w/kg), 128(75%) BPM och 85 RPM i kadens!

Pulszon 3 tempo
Imorgon är det styrkepass och ett lättare cykelpass att göra innan det är helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar