28 oktober 2014

Tempoträning

Mmm! Värmde upp på 39/17 i tio minuter sedan började min planerade träning.

Tempoträning
Den var som följer, 30 min på 53/17 därefter ner till 53/15 i 30 minuter för avsluta det hela med 10 minuter på 53/12. Nu handlade det mer om själva tempoställningen att mer tänka på hur jag sitter och även på att röra överkroppen så lite som det bara går hitta rätt känsla alltså. Det var först på sista tio som det blev blodigt rejält blodigt! Ja att efter 1 timmes tempoträning slå på en tia på nära max å sedan hålla minst 300 watt i dessa tio minuter det kändes rejält! Jag fick verkligen bita i sista 4 minuterna nått så ini vassen. Fick faktiskt den där smärtan i diafragman som jag bara får när jag verkligen är ute på tunn is! Alltså låg jag på sista fyra minuterna!!!
Värmde sedan ner 10 minuter!

Tempoträning
Totalen blev 1:30:03, 237 watt(2,78 w/kg), 130(76%) BPM och 98 RPM i kadens!
Ja jag kom faktiskt på efter förra passet att jag kan skifta spacers så jag får ner styret en aning dvs  mer dropp på specialized hojen helt enkelt sitter nu med en dropp på cirka 11 cm. Kändes bara bra det. Ja jag funderade dessutom på att skaffa en till golvfläkt för att få mer kylning på kroppen men struntar nog i det eftersom det blir dubbelt så kraftig motvind vet ni vad ;-) Heheheheheee... Ja den bjuder jag på.
En till då eftersom ni trugar: Har du hört om kannibalen som kom för sent till middagen, han fick kalla handen....
Eller:
Vad händer om man sväljer en linjal?
- Man blir mätt!

Kände att jag behövde lätta upp stämningen lite med kvalitetshumor ;-)
Tjohej på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar