10:06, 344 watt(4,04 w/g), 151(89%) BPM och 86 RPM! Så nog tål jag mer än 330 watt som det blev när jag inte fick upp watten på trainern i effektläge under min VO2max test...
Rullpass |
Som denna bild säger väl en hel del va!
Om jag nu ser rätt så säger denna graf att när man med en aerocykel likt våra tempohojar behöver generera cirka 300 watt för att hålla 40 km/h så behöver man med en "vanlig" racer hela 360 - 370 watt för att hålla samma hastighet dvs 40 km/h!!!
Vidare fick jag lära mig att det vid cirka 12 km/h är jämt skägg mellan rullmotstånd och luftmotstånd sen blir luftmotståndet snabbt värre ju högre hastigheten blir... Men det visste ni väl alla eller hur? ;-)
Tidsvinster att göra på ett 40 km:s tempolopp
- Ta bort vattenflaska och flaskhållare, 26 sekunder.
- Rakade ben, jorå det betyder visst en del :-) 5 sekunder.
- Lycra aero skoöverdrag, 13 sekunder.
- Tempodräkt, 29 sekunder.
- Tempohjälm, 47 sekunder.
- Aero framhjul, 44 sekunder.
- Disk framhjul(tror inte man får ha det längre), 66 sekunder.
- Aero bakhjul, 18 sekunder.
- Disk bakhjul, 33 sekunder.
Sen tror jag att största tidsvinsten är aerosittställning på tempohojen alla gånger!!!
Gold Rush?
SvaraRaderaLåter som om det gick snabbast, vad det nu kan va??
Ja du det undrade jag också så jag sökte rätt på information.
SvaraRaderaDet är en sittcykel!!! De är alltså snabbare än våra hojar???
eeehhhh, vad är våra cyklar då? Ståcykel?
SvaraRaderaJa säg det Stefan säg det??? ;-)
SvaraRadera