5 februari 2014

Styrketräning avklarad

Mmm! Men imorse var det tungt! Märks att det var en hel vecka sen förra passet. Man tappar fort eller så inbillar man sig det jag vet inte riktigt. I vilket fall så kändes det riktigt riktigt jobbigt. Värst som vanligt, plankan. Stod mina 2x3min men toootalt slut totalt. Sista minuten på andra setet skakade jag så kraftigt att gymmet började vibrera, shake rattle and roll!



I övrigt basövningarna, ben, vader, axlar rygg mage å så liite armar. Roddmaskinen tar på hela kroppen. Träningsvärken från igår kvarstår faktiskt men jag bet ihop. Kanske därför det gick extra tungt då.
Men som alltid så här en stund efteråt känns det bara bra :-)

2 kommentarer:

  1. Imponerade att köra 2*3min i plankan. Jag är inte riktigt där än

    SvaraRadera
  2. Tackar! Så har jag gått från 30 sek till 3min också under en låång period!
    Bra övning för att stärka bålstabiliteten.

    SvaraRadera