2 februari 2014

Pyramiden mestadels i effektzon 3

Mmm! Körde en form av pyramidträning sista passet för denna vecka. Började på 53/19 sen växlade jag ned var tionde minut till dess jag var på tyngsta växeln 53/12 där stannade jag givetvis i 20 minuter som jag sa innan 10 minuter på varje växel så det innbar att i vändningen så vart det ju två 10:or på 53/12 då!
Mmm den var tuung som bara den nu kändes det i benen ordenligt vill jag lova fick verkligen bita i där.
Körde den tjugan på. 338watt(3,92 w/kg), 140(84%) BPM och 81 RPM i kadens. Kollar jag på de fyra tyngsta 10:orna dvs i 40 minuter blev det, 325watt(3,77w/kg), 138(83%) BPM och 83 RPM.
Sen resten av passet gick hyfsat faktiskt, 2h30min, 276watt(3,20 w/kg), 130(78%) BPM och 94 RPM i kadens!
Dagens TSS vart 165,5 och totalen för veckan 772!
Veckototalen i övrigt, 8 pass på 13:43:07 varav 12:53:07 på trainer och bara 50 minuter i gymmet denna vecka av förklarliga orsaker...
Nästa vecka återhämtningsvecka! Hela 7 timmar enligt planeringen.

Pyramid effektzon3 mestadels
Update!
Något jag hade glömt eller ska vi säga förträngt. Yngsta dottern flyttade hem till oss igen å det var ju idag det, jag blev med andra ord flyttjobbare i fyra timmar. Naturligtvis bodde hon på tredje våningen utan hiss, fiii fan! Det var tungt! Snacka mosiga ben, jisses! :-/
Jag hann få runt timmen i vila, käk och återhämtning efter distanspasset på trainern innan det var dags för styrkepasset!
Nu nu känner jag mig i harmoni med naturen ;-)
Vi sitter å väntar på att fruns palt ska bli klar känns som jag skulle kunna käka en hel gryta med palt! Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar