13 november 2013

Pass 1 av 2 check!

Morgonens styrketräning klar, kände mig pigg nu på morgonen när jag väl fått i mig frukosten ;-)
Men så gick man å la sig tiiidigt slocknade före tio igår kväll...
Ett väl genomfört träningspass och jag var faktiskt inte ensam i gymmet vi var hela fyra pers som valde att lägga träningen till arla morgon... Men så är det som jag sagt tidigare att med bara fyra stycken behöver man inte trängas eller vänta på redskapen tränar man däremot på lunchen eller efter jobbet så är det fullt med folk i gymmet! Körde ben, vader, axlar, armar och coreträningen ökade faktiskt på tiden på plankan men det gjorde oooont! Ahhh Mee like! :-)
Nu återstår ett 40 minuters trainerpass med 5 min uppvärmning därefter 30 min tempo avslutningsvis 5 min nedvärmning!

De muskler som jobbar mest när man cyklar
 Ja jag hittade en rätt kul bild på en sajt som bland annat tar upp vilka sorts muskler som används till cyklingen. Tog mig friheten att låna bilden från sidan som är rätt intressant i sig! Kolla själv http://www.exploratorium.edu/cycling/humanpower2.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar