5 november 2013

Extra benträning på min ära anfäkta å anamma!

Ja det blev så, cykelpendlingen alla 4:a km till jobbet genomfördes i oplogad terräng.
Jag tyckte jag låg bra där på en mellanväxel bak och på stora kakan fram :-)
Sen kom den riktigt oplogade delen då tänkte gubben växla ned till lättare växel, glöm det en massa snö å is hade smetat sig på alla växeldelar så det vart bara tomdrag när man försökte växla hände int nå!
Nä så det blev ett extra benpass imorse, å jag som redan kört en stenhårt sådant igår ;-)
För övrigt brukar morgonturen raka spåret till jobbet ta en så där 12-15 min att cykla i lugnt takt. Nu gick den på 25-27 minuter i tuuuung takt ;-)
Skrämde för övrigt livet ur en fotgängare som jag cyklade om efter cykel- och gångvägen med mitt starka magishine 816-E, 1800 lumen framljus, han trodde jag var en bil, tut tut liksom! ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar