7 november 2013

Effektzon2 pass!

Lagom ansträning idag faktiskt! Inte alls fel, känns i kroppen att man tränat tuungt sista tre veckorna faktist!
Den tunga styrketräningen kommer att ge resultat längre fram men just nu är den bara ehh jobbig! :-)
Körde enligt planering ett effektzon 2 pass, det innebar 122(71%) i snittpuls och 100 RPM i snittkadens!
Från minut 15 till minut 45 låg jag på 307 watt(3,5w/kg) 130(75%) i snittpuls och 94 i kadens!
Nä nu avslutar jag en tung vecka imorgon som sagt med ett morgonpass i gymmet och på det 1h15min trainer när jag kommer hem. Samma upplägg vad det gäller cykling som idag, dvs effektzon 2!

!!!Newsflash!!!
Riström har hittat inspirationen nuu, den låg visst någonstans på jobbet å skräpa ;-)
Men som sagt nu har han hittat den å lovat att han ska börja träna nu... Vi som vet avvaktar å säger upp till bevis Freddan upp till bevis! ;-)


3 kommentarer:

  1. Jo gissade just det, Riström sms:a just och frågade hur man söker pulsbandet att para ihop med sin garmin (tror han har bytt batteri)
    Men han lär va i ordinärt slag på mallis likafullt, lättränad kille det där

    SvaraRadera
  2. Aha! Tänk om man hade den fördelen, lättränad det har man aldrig varit :-/
    Men men bara gratulera då :-)
    Jag hoppas den nyfunna inspirationen stannar ett tag låt oss säga till nästa säsong rent av då rackarns! :-)

    SvaraRadera
  3. Möjligen lätt tränad men tyvärr bara upp till samma nivå som vanligt...
    /Fredrik

    SvaraRadera