6 oktober 2013

Tempoträning

Ja kan man tänka sig :-)
Bodin den ynge mannen ringde och lockade mig att komma å köra tempoträning utmed avanvägen å kan ni tänka jag nappade ;-)
Vi blev tre stycken idag jag, Anders då och så Roger dessutom lämnade en fjärde tilltänkt sent återbud. Men med 10 grader i luften var det inga problem att köra förutom att man ser ut som en michelingubbe med alla kläder ;-) Uppvärmning till Avankorsningen, Anders tyckte jag körde för fort men fasen jag var tvungen få igång kroppen har ju inte grenslat tempohästen sen DM:et ju. Alltså ganska precis en månad sen...
Nå sen startade vi ett förföljelse tempo tillbaka från Avan, Anders 2 min före Roger som gick 1 min före mig.
Jag är grymt nöjd med den mediokra tiden med tanke på alla kläder man bar, under 15 minuter har jag nog aldrig gjort på en höstträning, för egen del blev det enligt följande på milen: 14:38,  150 (87%) i puls, 40,8 km/h, 303 watt(3,5 w/kg) och 91,7 RPM!
Nu testade jag Jormas tips för att få kadens och fart från diskhjulet. En liten sån där vit packplast som jag klippte till och rundade den så den passade in i ventilhålet på diskhjulet en magnet från Clasohlson i den biten sen bara på med täcktapen för ventilhålet! Voila! Nu fick jag kadens å hastighet från Garmins kadens/fart sensor! Det fungerade perfekt! Alltså kan man from nu köra inomhus som exempelvis Arcushallen med diskhjulet och ändå få hastighet ut från garminklockan... Kul om jag nu kommer att köra där... Beslut som sagt inom den närmast veckan!



10km tempo Avan-Gäddvik
Hörrni! Vi tre som var idag kommer om vädret tillåter att köra samma upplägg nästa helg!
Fler tempofantaster är givetvis välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar