7 oktober 2013

Morgon middag kväll

Jag har väl aldrig kört uteträning så här länge...
Men det kändes riktigt skönt i morse hela 10 grader varmt när jag startade det enda kruxet är att man måste vänta till dess det ljusnat en aning så man syns i trafiken. Ja jag vet att det finns lampor jag har dem men det känns ändå osäkert att hoja på landsväg i mörker tycker jag.
Det blev den vanliga rutten upp till färjevägen sen åter till sjukhuset och jobbet inte en meter på 97:an!
13,1 km på 30 minuter ger 26,1 km/h och 255 watt(2,9 w/kg) 125(72%)  i puls och riktigt lååga 80 i kadens...
Å där hemma är huset fortfarande upp och ner i och med renoveringen, bara 3 veckor till så är det klart, suck! :-/
Man får som tänka till vart man lägger saker och ting om man ska hitta dem igen när man behöver dem, tillbringade nån stund till att leta rätt på hjälmmössan i morse, det är irriterande!!!
För det kan väl ändå inte vara så att det är jag som är slarvig, tankspridd eller disträ?? ;-)


4 kommentarer:

  1. En kort fråga, hur långt har du om du kör raka spåret till jobbet?

    SvaraRadera
  2. 3,7 km från dörr till dörr!
    Då äre raka spåret till jobbet :-)

    SvaraRadera
  3. Härligt att kunna välja hur lång pendlingen skall vara.

    SvaraRadera
  4. Visst äre ;-)
    Det är pannbenet som oftast bestämt längde på turerna till och från jobbet!
    Men nu blir det när övergångsperioden är över ren tempoträning!

    SvaraRadera