7 oktober 2013

Å så var man hemma igen

En recovery dag den dag som idag är, skönt uteväder perfekt för cykling!
Det var riktigt skönt, förutom ehh sviterna efter tempocyklingen igår... Som Pelle sa en gång: Det ska fan göra ont att cykla tempo! Å det gör det för undertecknad nu på ett visst ställe, manligt sådant. Åkomman heter skavsår!! Faan det gör ont! Kombinationen tempocykling i extremt tajt aeroposition och vinterkläder i minst två lager verkar vara minst ett lager kläder för mycket ;-) Så om ni möter mig gående bredbent de närmsta dagarna var såå snäll och undvik kommentarer... Fast när skulle ni se mig utan hojen? Hehehe! Men tiden läker som bekant alla sår även detta får man hoppas.
Eftermiddagens pass, 13 km på 28 minuter till 287 watt (3,3 w/kg)! 125(72%) i puls och 80 i kadens!
Öste på rejält efter vändet uppe vid färjevägen, snittade 32 km/h i 6,5 km på 29:an! Inte illa, inte illa alls fakiskt rent av snablars bra liksom ;-)
Kollade för övrigt upp i min träningskalender vilket år jag varit utomhus och tränat som senast och det var till mina stora förvåning 2010 då jag den 4 november tränade utomhus?!?! Cyklade totalt 17,68 km runt byn till och från jobbet! Annars är det de andra åren i oktober som träningen övergår helt till trainer! I fjor till exempel la jag ned den 16 september tidigt jämfört med andra år. Men jag tror det hade sin förklaring i att det regnade nått så ini vassen förra hösten. Det var för kallt å blött helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Men Mats, hold your horses, på recovery ska man ju inte ösa ju.

    Men visst är det härligt ute, jag njuter och cyklar så mycket som jag knappt gjort nån gång i sommar, försöker ta igen lite distans som jag saknar å det grövsta

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet jag vet kunde inte låta bli det var så perfekt idag... ;-)

    SvaraRadera