26 oktober 2013

Puig Major

Jag valde att inte köra nått ute dels för kallt för Nilsson dels för halt riskerar inte att gå omkull och slå sönder nått på popcorns gubben ;-)
Nä då jag dessutom är rätt snuvig, men det sitter i bihålorna så kör jag trainern då istället. Det vart Tacx Mallorca 2009 och banan Puig Major en klättring på 13,2 km med en snittlutning på 6%!
Det blev 13,22 km med 756hm på 46:41min och 87,1 RPM i snittkadens. 141(82%) i snittpuls samt 155(90%) i maxpuls effekten blev 302 watt(3,4 w/kg)!
Mmm! En tuff stigning, jag ska försöka komma så nära 40 minuter i vinter som jag kan. Slog för övrigt min förra körning från 30 mars med exakt 2min10sek! Så det finns nog fortfarande tid att kapa här...

Som ni ser till höger så vann Daniel Dyrander omröstningen Årets Prestation bland oss cyklister i länet! 19 stycken lämnade sina röster och Daniel var ohotad ETTA!!! Såå grattis grattis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar