13 oktober 2013

Kriteriumbanan runt knuten

Mmm! Ibland äre bra att ha en cykelbana runt knuten när man känner att njaeee idag vare inte såå kul! Det var nämligen 6 grader enligt Garminklockan med nordliga vindar på upp till 13ms såå jag kunde hålla mig för skratt. Rejält med vind på nosen minsann nånstans runt 0-gradigt med vindfaktorn. Dels vinden då sen min egen hastighet runt 33 km/h!
Men skam den som ger sig, dessutom kom jag att tänka på att det har blivit en tradition för Nilsson, tidig vår och sen höst kör jag min högst privata kriteriumbana mariebergsvägen-hammarenvägen, banan som är ganska precis 3 km består av två riktigt skarpa kurvor och 2 sugande motlut och idag då motvinden som gjorde sitt till för att suga musten ur en :-) Sen är det nytt utomhusrekord för gubben, vi avslutar vecka 41 å jag hade hela 5 utomhuspass! Får se om det stannar vid vecka 41 eller om det blir en till vecka jag är mer tveksam enligt klart ska det bli minus å då är det troligen kört för egen del vi får väl se...
Snittade 32,9 km/h över 30 km på 54:37,25 och hade enligt strava 188 watt(2,1 w/kg)! 85,1 RPM och 137(79%) snittpuls och maxpuls 150(85%)! Som sig bör körde jag snabbaste varvet på det sista, satsade till och med i 90-grads kurvorna vet ni va! Det gick på 4min57sek 144,6(84%) i puls 36,4 km/h och 81 RPM! Hela passet med rundan runt byn och sjukhuset 43,04 km / 1:20:27, 84 RPM och 32,1 km/h, 133(77%) i puls!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar