21 september 2013

Rule #9

If you are out riding in bad weather, it means you are a badass. Period...

Jag startade under uppehållet men det var inte många meter jag hann innan det började regna igen ;-)
Några minuter in på passet kom regnet å sen vare så resten av passet bara gilla läget. Jag körde gamla bodenvägen upp till färjevägen sen över 97:an å norra sunderby-vägen till grusvägen sen utefter den till den tog slut någonstans uppe i skogen mot sävast, ingen aning faktiskt men enligt kartan så var jag ganska nära nått som heter kvavisträsket! Det var en riktigt rå och grov grusväg här fick dämparen jobba hela tiden, ändå domnade händerna en anings aning på slutet av alla stötar. Regnet tilltog men så vadå, jag var igång och varm så det var inga större problem helt enkelt! :-) Eller så börjar jag så smått gilla att träna i regn, ehhh! Say what?!?! ;-)
Märker att man får rätt bra push av den syrerika luften som man andas in. Enda nackdelen är att man blir genomblöt om fötterna annars äre ok mest tack vare att det fortfarande är så pass varmt ute, ännu idag hela 12 grader enligt min garmin!
Fick ihop följande, 33,1 km, 1:12:41, 276 watt(3,2 w/kg), 27,3 km/h, 133(77%) i snittpuls, maxpuls idag 152(88%) och 82 i kadens!