23 september 2013

Kvicksilvret på väg nedåt

Ja det märktes tydligt imorse, brr! 7 grader 4ms NO och inga skoöverdrag hade jag heller. Blir att ta på sig dem imorgon den saken är säker, nu kryper temperaturen sakta men säkert nedåt de varma dagarna är över tyvärr :-(
Jag kommer att fortsätta pendla med 29:an så länge det känns ok och det inte är is på vägen... Ett tag till alltså. Morgonens pass förvånansvärt lätt kändes det som fram till jag kört en 15km skulle jag tro då drog det till i vänster vadmuskel å det rejält, kramp! Kylan som gjorde sig påmind, jag får nog gå från benvärmare till vinterbibsen nu... Suck! Slog av på farten en stund och kände efter men det gav med sig men som sagt mina ben gillar inte när det blir kallare... Slog på igen å körde till jobbet det blev, 21,8 km på 48:24, 27 km/h, 269 watt(3,1 w/kg) 129(75%) i puls och bara 79 i kadens!