Att få sätta sig på hojen å bara cykla på...
Det trodde jag inte, men så fel man kunde ha :-)
Bestämde mig för att efter middagen köra en timme på trainern, började med 10 minuters uppvärmning innan jag drog igång 40 minuter i tempobågen!
Hade inga målbilder alls annat än bara ösa på, köra ur mig allt jobbigt från veckan som gått! Såå trots att det är en vecka sen senast så blev det ändå:
40 minuter, 148,1(85,6%) BPM, 92,1 RPM och 330 watt(3,8 w/kg)!
Å visst det kände inte lätt, utan verkligen jobbigt ser i sporttracks att jag legat i pulszon 5 i hela 20 minuter!
En notering vad det gäller cykel och Stockholm!
Jag såg när jag gick från dotterns lägenhet till Sös hur stockholmarna cykelpendlar... Det är med livet som insats må jag säga, fii faan va de hojar fort inne i stan bland bilar, bussar och fotgängare! Gosse det går undan jag såg flera som öste på i 30-35 km/h i cykelfilen som ingenting, å den cykelfilen är inte mer än cirka en meter bred mer är det inte... Sen är det både bussar och taxibilar som korsar härsan å tvärsan över denna cykelfil!
De cyklar i mina ögon med livet som insats!!! Rent ut sagt livsfarligt! Jag hade inte vågat stå på så där, såg faktiskt en ambulans andra dagen som i en större korsning höll på att lyfta in en kvinnlig cyklist i ambulansen... Så visste händer det olyckor, flera med dödlig utgång enligt happymtb!