6 augusti 2012

Em-passet ett intervallpass

Körde en för mig ny variant!
Först uppvärmning, sen 6st intervaller... Sen 33 tempo fram och tillbaka Sävastskylten, 14,3km!
Sen på med nästa 6st intervaller! Gick liite tyngre på det andra passet, en intressant variant där man kör två intervallpass med ett landsvägspass emellan! Kan konstatera att det gick näästan lika bra på bägge intervallpassen, något snabbare på det första men inte mycket!

Intervall - lvgkörning - intervall


Nåväl hemma igen, upp med hojen i mekstället, skitigare cykel får man leta efter :-( Varit slö sista tiden men nu var det dags för en riktig genomgång, kedjan bort, rengöra kassetten rengöra bakväxeln... Å då märker jag att den ena trissans lager har skurit, den snurrar förvisso runt men inte på lagren utan inne i själva plasten trögt som faan!! Jahaja! Bara att beställa hem nya trissor då :-/
Borde gå att fixa själv... I övrigt är cykeln ok igen :-)

Nått liknande


5 kommentarer:

  1. Cyklar man så mycket som du så nöts grejerna rejält, själv så har jag ju "gjutskägget" kvar på däcken...

    SvaraRadera
  2. Mmm så äre ;-)
    Bara att gilla läget..

    SvaraRadera
  3. Bara slå till på det värsta då...
    http://www.youtube.com/watch?v=IpLbLJheHXM&feature=related

    SvaraRadera
  4. Ohh!!! Läste igår på happymtb en diskussion ang
    trissor eller jockey wheel... Vilket motstånd man har i den... Allt mellan 3 och nästan 6 watt diskuterades... Kommer jag igår rätt så med keramisk trissa enl "experterna" så kom man under 1watt :-)
    Ser bra ut på filmen måste jag säga...

    SvaraRadera
  5. keramiskt på ett vevlager är 1w (i 40km/h), trissorna är nog inte ens det, men det är mentalt bra att man vet att det inte hänger på utrustningen. Bara handla...upp med storbörsen

    SvaraRadera