20 juni 2012

Surt sa räven

om rönnbären... Eller vaffö vaffö vaffö är jag så seg uppför???
Igår tex så dog jag i allt som liknade uppför på rekordmilen!! Det uppenbara är att få bort fläsket runt magen... Men är man förtjust i godsaker så äre inte lätt, Suck Puck!
Fast en del av förklaringen ligger i min allergi, pollen helvetet! Vaffö vaffö ska man vara överkänslig mot pollen? Fatta hur jobbigt det är när allt är guuult! Måste medicinera men kan inte ta de kraftiga sakerna för då äre doping, får nöja mig med en nässpray som inte är klassad som dopingpreparat!!!
Så imorse var jag irriterad på mig själv, varför jag valde att köra en lite längre morgonrunda än vanligt tog omvägen via Gammelstad, kyrkbyn innan jag drog vidare upp till Sävast korsningen. Totalt blev det 40km till jobbet imorse med 33,5 km/h i snitt! 6-12 ms  NV motvind i nästan 3 av 4 mil!!! Det fostrar om man säger så! På ren ilska höll jag strax över 31 km/h upp till vändet i Sävastkorsningen!
Snittade 137 i puls på hela sträckan och 83 i kadens! Backintervaller i eftermiddag efter jobbet nu faan ska det späckas, antingen på trainern eller ute vi får se vad som bjuds! Det är ju bara drygt två veckor till Veteran SM! Planen är att slå av sista veckan innan det innebär att sista hårda körningen för min del är Rantrampen!


Jaha! Då var eftermiddagspasset avklarat! En annan hade tur som fasen... Jag hann precis innanför garagedörrarna innan det började regna :-) Såå inte blöt i dag trots allt! Körde på bra i motvinden höll ett bra tempo där ;-)
Ser att jag imorse låg på 39,7 km/h i 13 km! Hem 38,1 km/h också 13km...
Körde 5st korta backintervaller, all in!

1 kommentar:

  1. Bra kört och om du vill du ha kostråd så ställer jag upp:-)
    /Daniel

    SvaraRadera