3 april 2024

Första passet efter 4 dagar utan träning!

Å det skulle visa sig att den långa vilan inte bara gjort gott. När jag igår skulle dra igång morgonpasset så fick jag avbryta direkt! Fick den där djävulska krampen nu i höger lår, jag vet att om jag fortsätter så orsakar krampen en muskelbristning och då blir det 3-4 veckors vila för läkning av sagda muskel. Nu avbröt jag direkt. Men nog kände jag av i lårmuskeln under dagen att den var öm. Men efter en natts god vila så valde jag att testa igen. Öppnade väldigt försiktigt och kände efter att krampen inte kom tillbaks. Det gjorde den inte så då kunde jag fortsätta cykla.
Cyklade 45,2km på 1:16:30 snitt 35,4 km/h 198Watt(2,25 w/kg) 113bpm och 78rpm!

Med robopacern D.Taylor som jag dock cyklade ifrån direkt ville bara få en flygande start för att ta de därifrån. Joinade gruppen precis vid vändet Tempus Fugit vilket för mig var perfekt! Det gick på riktigt hårt från det jag kom i lag med en annan cyklist en tjeck som var stark som fasen fullt schå att följa honom faktiskt han hade låst farthållaren på 3.0 w/kg hela passet!!! Då fick jag också ett sjukt bra pass, som orkade följa honom, det vart ungefär lika långt som imorse men hela 8:55 snabbare.45,3km på 1:07:35 snittade 40,2 km/h 240Watt(2,73 w/kg) 132bpm och 75rpm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar