2 januari 2024

Min skade- och förkylningsfrånvaro 2023!

Jag har kollat i träningsdagboken och räknat ihop antal dagar skadad samt antal dagar förkyld.
Först var det bröstmuskelbristningen från Roddmaskinen där jag i januari begick misstaget att öka på volymen på tok för mycket. Resulterade i totalt drygt 3 månaders frånvaro från rodden innan jag kunde återuppta roddpassen igen var dock igång med cyklingen den 21 januari! Jag fick problem med högt blodtryck och rusande puls under senare delen av december månad efter förkylningen strax innan. Sedan var det alla förkylningar som jag drabbades av!!! Jag har varit förkyld under 2023 totalt 32 dagar på ett ungefär! Det är mycket det över en månad, vid totalt 5 tillfällen och som av en tillfällighet bara under vintern månaderna... Från September fram till april månad. Säger mig att det är problematiskt för mig med mina bihålor som jag är övertygad om är den utlösande faktorn för alla mina förkylningar.
Tål att fundera på vad jag kan göra för att få ner dem till hälften om möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar