14 juli 2023

Idag vart det inte kul!

Inledningsvis så var det kul, cyklade upp till Ormbergsparkeringen via Björkskatan. Sedan ner till sinken och därifrån var det tänkt till Björsbyn men så blev det inte. Några hundra meter in på Björsbyvägen så small det till i framhjulet och det visade sig att både däck och slangvar trasigt. Nå reservslang hade jag ju så jag tog lös däcket och satte på en av mina extra lagglappar som man bara klistrar på, den satte jag på insidan av däcket för att om möjligt kunna pumpa upp däcket så pass att jag skulle ta mig hem för egen maskin. Men inte nu visade det sig att min nu några år gamla kolsyrepump från Biltema inte fungerade längre så fort jag skruvade på en patron så blåste kolsyregasen ut mellan patronen och själva pumpen inte via ventilen in i slangen... Ridå! Fick ringa Stefan som var snäll nog att låna mig ett framhjul så jag kunde cykla hem för egen maskin. Sedan dusch, lunch och därefter till XXL för att inhandla nytt däck, slang, kolsyrepump och patroner. Hem igen och montera slang och däck! Sedan var det dags att skjutsa frugan till jobbet. Väl hemma valde jag att cykla gravelbiken det sista passet för att komma upp i 60km idag det vart faktiskt 62,37km(36,58km landsvägshoj och 25,79km gravelbike). Imorgon blir det landsvägscykeln igen om jag nu törs den har ju bara strulat nu när jag cyklat med den mestadels senaste veckorna. Juli månad har det varit 5 pass Zwift, 6 pass Gravelbike och 10 pass landsvägshoj! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar